Makrigialos II

Gårdagen fortsatte i samma lugna tempo som den började. När vi bokade resan valde vi mellan Inclusive (frukost alla dagar, 5 luncher och 5 middagar) och All Inclusive. Vi valde det förstnämnda vilket vi är glada för nu. Den största skillnaden är att vi inte kan hämta snacks & glass när vi vill, vilket enbart är positivt för vår del.


De här måltiderna kan vi äta här på vårt hotell eller uppe på stora resorten. Vi provade buffén på resorten igår kväll. Det kändes ungefär som buffén på ett av de större kryssningsfartygen. Personalen är väldigt trevlig och tillmötesgående och det är rent och inte på något sätt ofräscht eller sunkigt men känns ändå lite.. Jag hittar inte riktigt något bra ord men olyxigt. Typ. Buffén på vårt hotell är inte direkt fine dining men känns ändå lite lyxigare. Hur som helst insåg vi rätt snabbt fördelarna med resorten. Mot slutet av vår middag dök det upp 3 björnar. Då började showen "meet the bears", därefter var det Minidisco som avslutades med Lollo & Bernie. August fullkomligt älskade det. Han har pratat om dessa björnar hela dagen idag och var något besviken då de inte var där ikväll.


Vi har nu sett 3 shower av 3 möjliga. Vi hade egentligen bara tänkt se de två första (ABBA och Schlager) men showgänget är så duktiga att vi nog kommer se allihopa. Ikväll var det Rocktema och jag kunde förfärat konstatera att jag kunde sjunga med i fler låtar än under schlagerkvällen.


Idag har jag för övrigt gjort något jag aldrig gjort förut. Jag har varit på ett träningspass på hotellet. På semestern. Utomlands. Plötsligt händer det... Det var visserligen bara ett 30 minuters core pass men ändå! De första 30 sekunderna fån-log jag, nöjd över att träna igen. De resterande 29 min & 30 s svor jag över hur jobbigt det var och lovade mig själv att det inte får gå två veckor mellan träningspassen igen. Vi får väl se hur det går med den saken.


Det är lustigt hur man är funtad som småbarnsförälder. Varje morgon är vi toknoga med att smörja in båda barnen med spf 50, dra på dem solskyddsdräkterna och därefter försöker vi hålla dem i skuggan så mycket som möjligt. Själv glömde jag helt bort att smörja in min egen rygg igår. Behöver jag nämna att den idag har en färg som är mittemellan grisskär och tomatröd. Makens rygg smorde jag in, men bara en gång, så den har ungefär samma färg. Aj!


Nej, nu ska det smörjas på lite aloe vera gel, sen ska det sovas.


God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0