Makrigialos III

Det här med charter har helt klart sina fördelar. Lollo, Bernie och de tre björnarna är Augusts nya idoler. Han är lite blyg så han vågar inte riktigt gå fram och krama dem men han står gärna och spanar en bit från scenen.

Jag kommer sakna det här. Solen, värmen, stranden, poolerna, maten, underhållningen. Ja, jag kommer sakna allt!

Jag var faktiskt på ytterligare ett träningspass igår. Jag och typ hundra andra körde zumba i världens minsta och varmaste lokal. Det var riktigt kul. Jag borde gå på fler zumbapass hemma. Jag hade glömt hur roligt det är och faktum är att jag gillar ju sådana pass mkt mer än rena styrkepass.

Nu är det bara några veckor kvar till den där halvmaran och jag börjar bli lite nervös. Jag vet inte exakt hur många veckor det är för jag vill helt enkelt inte tänka på det förrän jag kommit ut på en löprunda igen. Nu är det över 2 veckor sen jag var ute och sprang. Först trampade jag snett vilket ledde till den första 1,5 veckan utan någon joggning. Därefter blev jag förkyld och här nere är det helt enkelt för varmt. Tänk om jag inte ens kan springa 5 km nu när jag kommer hem. Jag kanske inte ens överlever halvmaran.. Eller kanske inte hinner runt innan de stänger ner banan.. Hemska tanke! Det kanske inte är helt fel att åka hem ändå.

Jag måste säga att det har varit en mycket avslappnande semester. Och lite annorlunda än vad vi är vana vid. Vi har solat och badat och käkat frukost, lunch & middag. Inga snacks & inget fikande stup i kvarten. Ovanligt men rätt skönt. Sen har vi ätit mycket god mat & efterrätter när vi väl ätit. Det tycker jag hör semestern till!

Vi har spenderat i stort sett alla kvällar uppe i showbaren på resorten. Först är det ju Minidisco och därefter är det familjeshow. När man sitter här i baren och tittar ut känns det som om man sitter på ett kryssningsfartyg. Man ser ett vitt räcke och bakom det havet som övergår till horisonten. Inte helt fel!

Det här med charter känns som vår grej. Är rätt säker på att detta inte är sista charterresan för oss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0